torsdag 17 maj 2012

Idag är det balen för Linnea och Adde

Idag är det balen för Linnea och Adde. Den skall hållas på Gustavsberg i Uddevalla. Just nu sitter jag i soffan och bara tar det lugnt och dricker kaffe. För om en timme börjar kaoset när allt skall piffas och puffas. Kl 10 skall jag till floristen och hämta rosor som jag beställt för några veckor sedan. Rosorna är ljus champagne och hon skall ha några i håret och så har det gjort ett armband i små rosor och brudslöja. Adde skall ha en på kavajen också.

Men innan rosorna kommer i håret så lär det vara kaos här hemma för att hon inte får till frisyren. Och sedan är det för hon inte får i ordning makeupen. vi kommer att halka på all hårspray och hår och kläder överallt. Så JA! det skall bli skönt när allt är klart. Vi har hållt på med denna balen i ett år snart, med skor, klänning, brun utan sol, frisyrer, rosor, limousine m.m så nu när man är där så känns det liksom ut tjatat och man vill bara få det överstökat. Men så klart hoppas jag ju att det blir en trevlig upplevelse för dem och att vädret håller upp för just nu regnar det och det är 10 grader.
Men jag kommer att ta kort under dagen och lägga ut så kika in ibland och kolla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också