tisdag 15 maj 2012

Landgrens handelsträdgård och lite annat

Idag har jag varit på Landgrens Handelsträdgård i Grebbestad. Det blev tyvärr inget köpt förutom två blomlådor för surfinorna som jag brukar köpa hade inte blommat ännu och jag vill som sagt vad bara ha en sort i rosa/vinröd färg som passar väldigt bra hemma. Plantorna här är av väldigt hög kvalitet och har aldrig förlorat någon under 10 år som jag köpt där. Här är ett kort på ägarna, de är riktigt sköna människor och väldigt hjälpsamma.

Däremot var jag inom Blomster huset i Uddevalla och fick där köpt Funchia stamträd och några rosa marguriter. Så jag får nog vänta ca 2 veckor innan jag kan fått planterat allt ute. Men jag har fått köpt massa jord så det blir till att plantera alla tomater och gurkor i växthuset så jag har att göra i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också