lördag 25 augusti 2012

Regnet öser ner....

Sitter nu och tittar ut på regnet som öser ner. Runt om mot Bullaren och Grebbestad ser det ut som solen bryter igenom men inte här. Inte kommer det att ske så mycket idag utan jag får väll sitta och virka mina vantar. Igår började jag virka några i svart och rött. Garnet fick jag gratis förra året från garnaffären för att det inte blev sålt. Jag tackade ja så klart, för har man inget att göra så spelar det ingen roll vad jag virkar och hur det ser ut.

Garnet som jag virkar i nu är 100% Alpaka och är jätte skön kvalitet. Men jag har bara ett nystan av varje färg så jag måste virka vantarna parallellt så att de blir lika och hoppas att det skall räcka utan att behöva ha i en annan färg. Det är ett tunnare garn än de jag haft innan så jag har virknål 3.5 så det blir tätt och bra. Här är en bild på mitt projekt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också