fredag 24 augusti 2012

Söka jobb

Nu är man igång igen och fajtas med a-kassan. Eftersom jag sade upp mig på Cubus så skall det ske en utredning till och de skall ha intyg för precis allt. Nu kan jag inte göra mera än att vänta och återigen bli avstängd i 3 månader. 

Allra helst hade jag så klart velat jobba inom inredning och möbler men jag kan ta vilket jobb som helst bara det inte är för mycket lager jobb som det var på Systembolaget, för det blev tillslut alldeles för tungt. 

Igår så satt jag och gjorde en spontanansökan som jag idag skall maila runt hela kommunen. Kommer även om en stund att ringa kommunen och höra om de har någon vikariepool inom barnomsorgen och skriva in mig.

Jag vet att allt ordnar sig men det är inte så lätt att hitta jobb i Tanum för det är fler som lägger ner sin verksamhet än det startas tyvärr. 
Hade man varit 20år yngre så hade ju så klart allt varit lättare men nu är det som det är. Jag kan ju inte göra mera än att söka jobb och vänta på besked.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också