fredag 28 september 2012

Anställnings intervju

Har idag varit på anställningsintervju för en tjänst på Lantmäteriet i Strömstad. Intervjun var på arbetsförmedlingen i Tanum där vi var 3 stycken som skulle närvara.
Hahahah kände mig överlägsen direkt, en kvinna var över 60 år och ville inte jobba mera än 50% och hade inte använt data sedan 2002 sedan var den andra tjejen i 20 år åldern och precis kommit från mamma ledighet men gud så asocial hon var, blyg och tillbaka dragen och fruktansvärt nervös och sedan såg jag inte att hon drog på smilbanden en enda gång.
När jag kom in så körde jag mitt race som vanligt och han föll pladask och tyckte jag hade massa energi och tillförde mycket humor och glädje och att jag hade massa kunskap och erfarenhet som han var ute efter. Att jag hade ordning och reda i papper och kunde uttrycka mig i tal och skrift var ju så klart mycket det han var ute efter. Så jag kan säga att jobbet är mitt. Nu skall två av oss tre komma på besök till Lantmäteriet och se vilka man skall jobb med sedan skall man få en intervju till och sedan bestämmer de sig för vilken man vill ha. Och jag VET att det blir jag..så här självsäker har jag aldrig varit och till ett sådant jobb med massa pondus och restige i är lyx jobbet så jag ser framemot detta.
Till veckan får jag veta mera om nästa steg i utgallringen av "vem blir vår nästa kollega" DET BLIR JAG i now that...så håll tummarna. Kommer inte att berätta mera innan jag vet vem som får tjänsten som skall tillsättas from 1 november..
Tjabazzzzzzzzzzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också