lördag 1 september 2012

Förbannad på de som fällt träd idag

Efter att varit och handlat m.m i ca en timme och kom hem till området, så fick jag se till min fasa att man hade fällt 3 st jättefina träd på området. Det har idag varit en städdag då vi klipper häckar, rensar hängrännor och städar övrigt i området. Men denna fix ide hade så klart min svärfar fått för att det kom löv på bilarna.

Men herregud detta området har funnits i 24 år inte fan har vi kapat träden för att löven faller på bilarna. Löv på träd har funnit i miljoner år, det är väll vi som får anpassa oss till naturen och inte bara naturen som skall anpassa sig till oss. Sedan så har dessa träd tuktas under årens lopp och hållit dem fina. Nej nu har de gamlaste på området bestämt att de är i vägen och skall bort. Det är ju så hemskt att få löv på sina bilar att allt skall fällas, men herregud träd har som sagt funnits i miljoner år vad är så hemskt.
Inte har de talat med styrelsen eller ordförande utan när jag blev förbannad när jag kom hem och fick se detta så kom ordförande gående och undrar varför jag är arg.
Meddelad honom läget och han sade att han visst inte om något. Utan när han kom så var det försent alla träd var fällda.
Jävla svärfar som tror att han äger området bara för att han är vicevärd och inget annat. Men han har så lite att göra på fritiden så han tycker väll att han kan ta lite ansvar och bestämma som han vill. Jag har suttit i Myrens styrelse i över 20 år och när jag gick ur för ca 2 år sedan var det för jag kände att jag blev för personlig i mitt uppdrag och började se området som min ägodel och jag visste bäst. Där går gränsen och då är det dax att hoppa av.
Svärfar han skall verkligen hoppa av för detta har stigit honom över öronen och klipper tex någon gräsmattan och han tycker att denne skulle samla upp gräset som inte är ett måste så går han ut och klipper om det, så är det med allt och han måste sättas åt för det.

Inte nog med det så var ju så klart min man ute hela dagen och deltog i detta och jag har dampat på honom för detta att han vet att jag vill ha kvar fina träd på området och att han faktistik kunde ta ställning och inte delta i fällandet av träden men icke sa nicke att han gjorde så jävlar här skall han straffas. För träden är ju som sagt inte något man bara klistrar på igen och gör det ogjort, det tar ju för sjutton över 20 år för att bli fina.
Så nu är jag på ett jävla dåligt humör och imorron skall jag till IKEA och shoppa för Bennys pengar för förstörde han detta så kall det "kosta"
tjabazz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också