onsdag 5 september 2012

Nytt jobb är på gång...hoppas jag

Var riktigt glad idag när jag lämnade arbetsförmedlingen. Äntligen har jag fått en handläggare som kan hjälpa mig med ett jobb som är anpassat efter mina funktionshinder. Mina funktionshinder är ju inte ett allvarligt hinder som en arm kort eller sitter i rullstol, utan mina besvär i nacke och rygg efter operationen som jag gjorde i mars.
När jag opererades togs det bort en del muskelvävnad i nacken och axel som gör att jag fort får brännande smärta i nacken och huvudvärk.

Handläggaren jag fick hade jobbat på försäkringskassan och kunde en del om lagar och regler och menade på att jag skulle få all hjälp för att hitta ett jobb som jag kunde ha i 25 år. Ojjj tänkte jag, hittar du det så grattis. Han sade att jobb inom handel skulle jag helt glömma och att jag nu skall försöka hitta jobb inom ekonomi och administration.
Han sade sedan att han hade ett jobb på Strömstad Kommun där de sökte någon med lönebidrag ect som kunde arbeta som sekreterare/administratör. Denna tjänsten hade endast kommit till arbetsförmedlingen och att de fick välja ut någon lämplig till detta, så jobbet ligger inte ute. Jag fick heller inte veta vilken del av kommunen det gällde men det spelar ingen roll.
Han tyckte att detta jobbet passade mig till hundra procent och han sade att jag var en av tre som skulle få intervju men att jag troligen skulle få det ändå. Jag blev hur glad som helst för detta jobbet hade passat mig och han sade att där kan jag komma i från och sträcka på mig och ta 5 minuter så jag inte får ont i kroppen.

Mina meriter var väldigt goda och såg detta jobbet som klart, fan vad glad jag är...att få komma bort från handeln och jobba med sådant jag helst vill göra. Det riktigt pirrar i kroppen av förväntan och så klart en förhoppning till att detta jobbet skall bli mitt.

Tänk att få slippa och pendla till Nordby och nu endast behöva åka till Strömstad och då kan jag även bara åka buss för det passar ju bra. Att slippa köpa en bil till är ju guld värt, och så klart att få lön och komma ut i arbete igen skall bli underbart. Sedan så hoppas jag på att man kommer i ett gött gäng och få nya kollegor att jobba och umgås med.
Så nu håller vi tummarna att det skall bli bra...eller hur???
Trevlig kväll
Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också