onsdag 5 september 2012

Sjukt "barn" och jobbsökeri...

Ja!! nu har höstens förkylningar kommit till vårt hem. Linnea är helt "bönn"förkyld. Så idag skall hon till doktorn och se om det behövs någon medicin. Hon våndas mycket över detta för hon gillar inte att sjukskriva sig och så klart förlora pengar. Men som sagt det är ju ingen som tackar henne för att hon jobbar sjuk.

Själv skall jag till fantastiska arbetsförmedlingen på ett uppföljningssamtal. Skall gå igenom vad för jobb jag sökt och vad för hjälp jag ev vill ha av dom för att lättare komma ut på jobb igen. Åter igen så skall väll jag ha intyg för allt möjligt. Hatar att ringa upptagna läkare för att få intyg när det finns patienter som behöver dom bättre än jag.

Men denna gången skall jag inte ta ett jobb bara för att ha ett jobb utan jag skall verkligen vilja ha ett jobb som intresserar mig och inspirerar mig och så klart bra arbetskamrater. Arbetskamrater kommer nästan högst på listan för det är där det skall klicka och att man mår bra och har roligt med. Sedan så är jobben alltid tråkiga i mellan åt så då är det gött med bra kollegor som man kan tjöta med och peppa varandra. Men vart i helsike skall man få tag på ett sådant jobb här i Tanum.

På Systembolaget i Strömstad som jag jobbade tidigare älskade jag mina arbetskamrater, jobbet var för tungt pga slitigt jobb och jag hatade min chef Alex något så in i helvete att jag sade upp mig. Kunde inte se mig arbeta där även att kamraterna stöttade mig men där lyckades aset Alex få mig på fall. Så jag ångrar inte att jag slutade men saknar kollegorna nått så hemskt mycket att det är jobbigt att åka och hälsa på.

Så denna gången lär jag väll få gå länge utan jobb, men jag skall på möte med Barnkullens förskola fram igenom för att jobba extra. Men först måste jag ha ett utdrag ur brottsregistret och sedan får vi se vad det blir. Jag skulle faktiskt vara nöjd över att bara få ett extra jobb bara det är i Tanum för då är jag inte så beroende av en bil som jag var när jag jobbade på Nordby i somras. Det tar ju en så jäkla tid att köra och hitta parkering och så klart bensinkostnaden. Så då kan jag tänka mig att gå ner i lön men ha nära till jobbet så jag hoppas utdraget kommer med posten denna vecka så jag hade fått gjort detta möte och bli inskriven som extra.

Så ha en trevlig dag, och jag kommer nog snart att vara inne och skriva igen...

tjabazzz camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också