onsdag 19 september 2012

Skall lantmäteriet bli mitt nästa jobb????

  • Allt kommer i kapp en!!! 2006 sökte jag till Lantmäteriutbildningen på Högskolan Väst i Uddevalla. Och JA!! jag kom in. Men en sån fegis som jag var så backade jag och avböjde denna utbildning till att i stället börja ekonomiutbildningen istället. Minns att de insisterade att jag skulle börja denna utbildningen och vara glad över att vara en av de 40 st kommer in på denna och då i hela norra bohuslän. Visst jag var tacksam men jag ville studera med någon mera som jag kände och så var jag 36 år och ville inte vara ensam med alla unga studenter. 
  • Men, men jag bestämde mig för att gå ekonomi utbildningen på 3 år för att bli civilekonom. Började utbildningen med 2 andra i Tanum och var glad att få några att plugga med. Allt gick bra första terminen men i andra så började motgångarna komma i kapp och jag började kugga på några tentor. Så när jag kuggade på Jöken (juridisköversiktskurs) 2:ggr så tappade jag lusten och hoppade av. Kände att jag behövde jobba och dra in pengar än att bara tänka på mig själv och dra på mig massa studielån nu när jag har hem, bilar, tonåringar och en man sliter som ett djur för att få allt att gå runt.          Så jag hoppade av och började jobba på Systembolaget. 
  • Nu antal år senare så är jag arbetslös och lite mera erfarenhet i ryggsäcken både i yrket och även fysiskt efter operationer och annan sjukdom. Nu går jag på arbetsförmedlingen under funktionshinder pga operationer och värk i kroppen. Nu den 28 sep skall jag på intervju för Strömstad Kommun för ett jobb som de söker personal till och då bett arbetsförmedlingen att ta fram tre stycken som är lämpade för yrket. 
  • Kan ni tänka er i vilken del i Strömstads Kommun vill ha en ny medarbetare till???JO till lantmäteriet och då som sekreterare/administratör. Det känns som om detta är meningen och jag hoppas ju att ödet är med mig och att jag kan övertyga dem att jag är rätt person och lämpad till denna tjänsten. Skall nu läsa på under veckan det som finns ute på deras hemsida så jag lite vet vad allt handlar om. Hoppas, hoppas, hoppas att detta är mitt positiva öde och att detta skall bli mitt nästa jobb..
tjabazzzzzzzzzzz


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också