fredag 19 oktober 2012

Dekorativa mosshjärtan

Har idag faktiskt gjord mosshjärtan och dekorerat dessa. Tänk vad mycket man kan hitta i skogen och i trädgården som inte kostar något och dekorera med.
Så klart så får man vara försiktig med att plocka mossa, och ta inte allt på samma ställe. De röda grenarna fann jag i min svärfars trädgård och de blev väldigt dekorativa.

Använde höns nät som jag klippte ut och formade till hjärta, och stoppade i lite ihopknycklat papper för att göra den lite stabilare men annars så klädde jag de med mossa och använde tunn transparent tråd för att forma mossan på stommen, och så klart lite fantasi. Kransarna skall vara på kyrkogården och den stora har jag vid entren.
Så här blev resultatet.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också