torsdag 18 oktober 2012

Jobbet som inte blev av

Blev fruktansvärt ledsen och besviken i Tisdagsmorgon när jag fick ett röstmeddelande på min mobil när jag sitter och äter frukost i Edinburgh. Det var Svante från Lantmäteriet i Strömstad där jag skulle komma på besök på Torsdag eftermiddag.

 I meddelandet fick jag reda på att de har avbrutit sökandet efter en medarbetare till sitt kontor i Strömstad där jag var en av två kvar att gå på intervju som jag vet att jag skulle fått om han inte hade meddelat att de skulle organisera och centralisera om i organisationen. Ok det kan jag förstå men detta kunde väll han vetat för en vecka sedan.

Han meddelar även att han kontaktat arbetsförmedlingen om detta och att han gjorde det redan i förra veckan, och då undrar jag..VA Fan ringde de inte oss för ??? vi skulle väll ha fått reda på detta tidigare och inte två dagar innan den stora dagen?? Det var riktigt dåligt gjort och han sade i meddelandet att han visste att jag var i Edinburgh och att han kunde meddelat att jag skulle ha ringt upp honom än att ge detta beskedet på mobilen.

Men men nu är det gjort och jag gräver inte ner mig men visst fan suger det. Det har varit lite för många bakslag det senaste så det känns smått omöjligt men skam den som ger sig det är bara och jaga jobb så klart.

Här har man meddelat alla om detta jobbet och så skiter det sig pga av att man inte har helt koll i organisationen men så är det i samhället idag när man ser att fler företag går ner på knäna och får det tungt så inte är det en överraskning att det även händer här...så vi får hålla tummarna att jag hittar ett nytt jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också