tisdag 2 oktober 2012

Katterna ute för första gången

I går kväll så öppnade jag altan dörren vid halv elva tiden. Enligt förra ägaren till katterna så var de så skygga med att gå ut att de aldrig rymmer. Men så ville jag att de skulle få lite frisk luft. Så fort jag vände ryggen så tjoff så var de ute på altanen och sedan sprang Mella åt grannens håll och runt ett hörn och Bebbe sprang åt det andra håller runt växthuset. Fasiken vad vi blev rädda och slängde på oss skorna. 

Men Bebbe gick lätt att ta utan att han stack och Bella låg bland några blommor, men så kom en bil och då blev det fart på henne och hon sprang raka vägen hem och in i vardagsrummet så hon hittade direkt. Så idag har vi tänkt att försöka få ut dom lite men då i dagsljus så vi kan se bättre, men då vill som säkert inte ut.

Dom är ena nattugglor och är vakna mycket på nätterna och tassar runt men då är de så klart ostörda och kan se sig om så klart. Det skall bli skönt om de kunde bli utekatter för de mår så mycket bättre av det har jag hört av andra och så kan de skita ute och klösa klorna. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också