tisdag 9 oktober 2012

Tre stygn i huvudet

Igår skulle jag hjälpa min granne med att få start på deras Internet för vi har fått fiber till vårt bostads område. Installatören drog bara kablar och gjorde ingen installation för dator utan det fick man göra själv. Mycket dåligt tycker jag då inte alla vet hur man skall hitta lösen ord m.m för att komma ut på det nya nätet. Men jag visste ungefär hur man skulle göra så jag tänkte hjälpa mina grannar.

Lösenordet hade de klistrat på routern så jag var tvungen att skriva ner det och kröp lite på golvet vid tv:n där den stod. Helt plötsligt kom väll jag när en stereo högtalare som i sin tur hade en stor porslinsblomma stående på. Så PANG så for den ner och slog upp ett jack i mitt huvud.

Tänkte först att det gjorde bara lite ont men så började det att droppa blod som bara den. Så jag fick avbryta allt och Linnea fick köra mig till vårdcentralen där jag fick två sprutor i skallen och 3 st stygn. De fick raka lite hår för att det inte skulle komma i såret och så fick jag en jätteful kompress mitt på huvudet med ett bandage runt halsen. Alltså jag sprang fort ut i bilen och vi körde fort hem så ingen skulle se hur töntig jag såg ut.

Men i går kväll duschade jag håret och det gör inte ont i såret så det känns som om det redan har läkt. Men på fredag skall jag på återbesök för att se om det går att ta bort stygnen för vi åker ju till Skottland på Söndag - Onsdag så då kunde jag inte komma på måndag för att ta bort stygnen. Jaja då har man varit med om detta oxå. Nya utmaningar varje dag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också