tisdag 1 januari 2013

Klätt lampskärm

Idag när jag skulle sätta upp fönsterbelysningen igen så såg jag att det fattades en lampa. Hmmm!! Emma tog ju så klart med sig till lägenheten och kvar stod en lampfot med en svart skärm...Hujedamig.

 Så jag klippte bort all textil och fransar på den så det bara blev skärm stommen kvar. Och kom på att jag har ju massa vitt julsnöre kvar, så jag började att linda stommen med detta och jag blev supernöjd. Billigt och jättefint tycker jag, sedan kan man ju faktiskt dekorera efter smak, stil och säsong så klart. 


 Testat lite dekorationer men det blev skridskorna ett tag sedan får det blir något vårligt.
 

Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

2 kommentarer:

  1. Det där var ju en jättefiffig idé, har själv en gammal golvlampa med rispig skärm, får försöka hitta något lämpligt band! Min virkade matta har kommit fram igen, tack vare dej!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hallo!! tack för ditt svar. Ja! jag sitter just nu och klipper remsor till mattan. Det rök med ett par pyjamas byxor som får bli lite beigea inslag. Man tager vad man haver.
      Ja lampan blev jag nöjd över och kostar inget "no price is nice price" Du får visa din matta när du är färdig det är alltid roligt att se andras alster
      Ha en trevlig kväll.
      Kramkram camilla

      Radera

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också