fredag 4 januari 2013

Lite målat och lite virkat...

 Nu har jag fått till ytterligare möbler i vårt gästrum/pysselrum.
Igår köpte jag denna pallen på IKEA och som var omålad men jag målade om den idag, med att späda ut vanlig vattenburen färg med vatten så den blev tunnare och träet lyser igenom.

Lampskärmen har jag gjort av en stomme och virat runt vitt presentsnöre. 
Passa alldeles utmärkt som sängbord och passar in väldigt fint tycker jag.

 Små tänkvärda ord och ett ljus, mer behöver man inte. 
 Så här blev mattan jag virkade av Bennys gamla t-shirts, så jag är nöjd över det jag har gjort för inga pengar alls, för det skall ju bli ett pysselrum...

Nästa gång jag skall virka med trasor så skall jag virka på den innersta mask bågen så blir det finare mönster och inte öka så mycket som jag gjorde på denna. Men det var första gången så man lär sig. 
Nu får vi se vad nästa projekt blir...??

Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också