onsdag 27 februari 2013

Ananassjal

Nu börjar resfebern att kännas och jag försöker att hålla mig sysselsatt hela tiden. Så jag har börjat virka en ananassjal. 

Köpte en härva garn i gammelrosa och använder virknål 2.5 så det är väldigt smått men ett mönster som är kul att virka. Tog lite tid innan jag kom in i det men nu har jag fattat poängen. Hittade ett mönster där man kan följa med bild steg för steg och det underlättar väldigt mycket. 
Mönstret hittar ni Här hos Garn och mera

Lånat bild från Opellae.blogspot.com
Min sjal kommer att ha mindre ananas på för jag har ett tunt garn.

Men nu har jag iallafall fått startat något som jag kan fortsätta på efter resan för då kommer jag att vara virksugen.




Jag är en härmapa och tycker det är roligt att testa andras mönster och bli inspirerad av andras hantverk. Att dela med mig av mina hantverk, mönster och länkar till bra sidor tycker jag är en självklarhet. Gå med du också och finn andra härmapor och på så vis även får fler tittare på din sida. Hur du går med kan du läsa på Sveas

Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också