lördag 2 mars 2013

Första dagen på stranden

Hej alla läsare!!
Ja nu är jag så långt från virkning och heminredning som det bara går att bli!
Jag och Benny är nu på vår årliga semester i Thailand och Mango Spa Resort, Hua Hin.
Vi kom fram i går efter en resa på 12 timmar med flyg och sedan några timmar till, till och från flyget. Vi var framme vid halv tolv på förmiddagen den 1 mars och det var helt underbart att få komma till värmen och den underbara miljön igen.
(vi bor i dett mittersta huset i bottenplan)

Första dagen innehöll bad i poolen, äta och sedan till Market Village för inhandling av lite mat och en brödrost. Hela dagen drogs jag med en väldig huvudvärk men så klart hade jag inte sovit på nästan 2 dagar och värmen gjorde sitt. Så det var riktigt skönt att få lägga sig tidigt och få sova ut och komma in i rätt dygnsrytm. Så i morse så vaknade vi kl 9. 
Tog sedan tuctuken ner till Veranda Beach och fick ett fantastiskt välkomnande av ägarna till strandrestaurangen. De kom springandes både parasollkillarna och kvinnan som driver det. Det är det som gör att man kommer åter igen till detta stället för att folk kommer ihåg en och alltid får ett glatt bemötande och de kommer ihåg ens namn och allt.
Vi har badat och solat hela dagen och peppar,peppar så har jag inte brännt mig, men jag körde med solfaktor 50 så nu vet jag ungefär vad jag tål.
(Benny läser bil tidning den enda han läser under året)

 Vid fyra tiden åkte vi hem och badade av oss saltet i poolen, tog en margurita och sedan en underbar middag. Nu sitter jag här och kollar mail m.m och dricker en singha. 
Shoppingen på nattmarknaden tar vi i morron, vi är inte ut efter något speciellt och så vill vi slappa och njuta av stunden så klart. Det är tur vi har med oss våra små datorer så vi kan uppdatera läget och så klart kolla läget. Vi är lite datanördar så även på semestern får man ta en stund och uppdatera sig och lägga ut ett inlägg. 
I morron är det playan igen och så har jag bokat en ordentlig massage och fotbehandling på kvällen.
Så tills dess ha det gött för vi har det. 

Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också