tisdag 19 februari 2013

Grafisk design - min nya stil


När vi kommer hem från Thailand i Mars så skall vi äntligen tapetsera om i vardagsrummet. Vi har vit tapet nu men tittar man noga så ser man fläckar och så blir det ju slitet med åren.

I och med detta så skall vi ändra stilen en grann, det skall fortfarande vara vit inredning men nu skall det vara mera grafiska detaljer och tavlor. Har alltid gillat svart/vitt men inte riktigt fått till det men efter att fått i hop ett kollage med bilder så börjar det klarna för mig. Som sagt så kommer stilen att byggas ut till samtliga rum så det blir ett enhetligt hem.

Här är lite bilder på bilder jag valt att beställa:

Jag har redan beställt Kakao Ögon av Olle Eksell, Form/design center 450kr
Underbara hundmotiven av Lisa Bengtssons TillsammansReformasthlm. 199kr
Även Formali har massor av grafiska tavlor från 180 kr.

Här är lite möbler som jag vill ha lite här och där. Det runda side/sängbordet är för häftigt och som jag måste ha i vardagsrummet bredvid soffan.


Stolen med träbenen Brooklyn är en 50-tals klassiker och finns på Reformasthlm. 999kr/st
Men den andra vita med stålunderrede Shell 4 pack 872kr/st på Furniturebox. 
Det runda sängbordet Camponibili Kartell, Rum21. 1170kr, detta skall jag absolut ha.

Sedan pallen Homes från ILVA, 569kr. den finns i flera färger och är jätte fräck att ha i hallen som förvaring för vantar m.m och att sitta på. 
Pläden Cosy 379 kr från ILVA skall det också bli.


Något som även blivit en trend är de grafiska tavlorna i svart/vit  på byrån nedan. De säljs av Talkingwalls finns i paketpris 399kr ( To a Head + Two to a Head



Läste Plaza idag och där stod det att ingen stil är fel och jag känner att stilen skall spegla den man är och detta är rätt för jag själv är en svart/vit människa som inte klär mig ens i något annat. 

Och så gillar jag rena fina linjer och att möblerna skall tala sitt egna språk och fånga besökarens blickar och inte bara vara en vanlig "möbel" utan skall ha något slags signum för sitt märke eller design, 

Så nu blir det att hitta flera inredningsdetaljer som jag kan förgylla mitt hem, Skulle vara roligt om man fann något i Thailand som skull vara lätt att ta hem, får se vad det kan bli.
Fortsättning följer
Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också