torsdag 14 februari 2013

Spindelsjal - igen

Har börjat med min andra spindelsjal. Denna gången virkade jag med bomulls garnet Viva och virknål 3.5.  Nystanen kostade 10 kr st och jag har köpt på mig lite olika färger.

 Har virkat grytlappar och nu har jag ljus gråblå och vitt som jag nu virkar sjal av och sedan blir det nog en ljusgrå blå sjal till. 
Mönstret har nu satt sig i huvudet så jag kan det utantill så virkningen går som på en räls.

Mönstret hittar ni hos Kungen och majkis 

Jag gillar att testa andras mönster och därför är jag en Härmapa. Detta är en plats som du själv kan gå med och även hitta andra härmapor och se deras hantverk oavsett vad det är . Så gå in på  Sveas och se hur du kan gå med och även hitta andra härmapor.

Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

1 kommentar:

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också