måndag 4 mars 2013

Ompysslad hela dagen

Dagen kunde börja bättre!! idag vaknade jag av att jag har åkt på urinvägsinfektion och det är ju toppen 3 dagen i Thailand. Men jag gick till Bee i receptionen och hon skrev ner något på Thailänska som jag skulle ta med till apoteket.
Så efter mycket om och men så kom jag då med tucken och vi gick till apoteket och fick utskrivet super medicin på en gång utan läkare. 45 bath = 10 för en vecka nice price. Tog en tablett och efter 2 timmar var symtomen borta och jag kunde ligga på stranden och sola idag. Jag badade inte utan gick bara ner och svalkade benen och stod och njöt i vinden och det har varit underbart ändå trots att dagen inte började bra.



(Benny fick äntligen ett par nya solbrillor så nu är han nöjd.)

Passade även på idag att få en ordentlig fotbehandling, och kvinnan hyvlade och hyvlade och jag trodde det aldrig skulle ta slut eller att jag hade några hälar kvar, men nu ser de och känns de som barnsfötter igen. Det är så underbart att få det ordentligt gjort, jag lyckas aldrig själv göra det hemma.
Under tiden fick jag ju så klart få en varm majskolv med smör och svartpeppar på det är såååååå gott, riktig strand snask.




Väl tillbaka på Mango Spa så badade jag av mig saltet i poolen och sedan gick jag till massage. Det var såå gött att få en genomkörare i hela kroppen. Så nu rekommenderade hon mig att bara ta oljemassage med aleovera för det passade min kropp bäst och det var ju skysst att hon nämnde det, så om några dagar skall jag ta det på beachen så försvinner inte hela kvällen för det tar ju en stund.

Vi vaknade väldigt tidigt idag runt kl 5 och sedan dess har vi varit uppe så dagen har varit lång, så jag hoppas vi somnar gott i kväll.
 I morgon blir det stranden för att senare åka på nattmarknaden som vi ej ännu varit på men man missar inget de säljer samma grejer varje dag men kul att kolla på.
Ha en trevlig söndag och vi har inte missat 5 milen som svensken fick guld i så vi köper en flagg och tar med till stranden i morron för där hänger bara en norsk så nu är det vår tur...

Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också