måndag 20 maj 2013

Börjat med Methotrexate och haft en underbar pingst

Pingsten har varit här och det har varit en underbar helg. Varit ute varje dag och grejat i trädgården och grillat så klart. Men vi ville inte missa hockey VM så vi tog ut tv:n på altanen så då hade vi allt på plats så klart.



Jag älskar denna tiden när all grönska är så fräsch och ljusgrön och man bara går runt och ler, för jag blir bara så glad av allt. Så klart så är det så gött att få komma ut och pyssla och påta i trädgården och det finns alltid nått att göra. Är så fruktansvärt trött på att gå inne så nu börjar en underbar tid. 

Så igår Söndag så började jag med min behandling mot psoriasis och stelheten i kroppen och då med medicinen Methotrexate som är cellgifter men i mycket låg dos

. Kände först inget direkt, men så i natt så började det krypa i kroppen och jag fick svettningar och blev orolig i kroppen så sömnen var inte så bra kan jag säga.

Och på morgonen så fick jag ett raseriutbrott över att jag inte hade några bh:ar som var rena eller passade så jag fick åka och köpa nya. Hade jag varit helt 100% så hade jag inte fått utbrott men idag så så förvånade det mig inte. 
Har även gått med lätt illamående och huvudvärk och trötthet men har varit ok att dras med, tills nu i eftermiddag när jag försökte ta en cigarett och där tog det stopp. Mådde fruktansvärt illa och det är väl rätt positivt i och för sig och så drog magen igång och blev sittande en stund. Men nu så har jag varvat ner lite och känner mig lite i balans igen. 
Jag får inte äta min folsyra förrän i morgon så då kanske illamåendet stabiliserar sig. 

Det som är surt är att jag inte får dricka alkohol, för jag gillar att att ta ett glas vin ibland men jag skall prata med min läkare över hur jag skall kunna ta ett glas varannan helg för det är så gött till grillat eller bara mysa. 

Inte nog med att man skall äta denna medicinen så är man arbetslös och måste springa till arbetsförmedlingen varje tisdag och det är bara ca 2 dagar efter jag intar medicinen så jag får ta ett snack med dem att få ändra dag. Och skulle det vara så besvärligt så kommer jag att kräva sjukskrivning för jag kan inte säga att jag är till arbetsmarknadens förfogande när jag halva veckan kommer att må dålig och sedan känna en press över att söka jobb och vara aktiv när kroppen inte vill eller orkar. 

Så vi får se vad denna veckan bjuder på och så får jag ta beslut allt eftersom allt klarnar och jag känner vad medicinen gör med mig och vilka biverkningar som dyker upp. 
Att behöva springa akut på toa är ju inget jag direkt vill göra på ett nytt jobb men JAG VILL HA ETT JOBB så jag kan tjäna in lite pengar till allt jag vill ha och resan till Thailand nästa år. 



Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

1 kommentar:

  1. Trevlig blogg!
    Hoppas det går bättre och bättre med medicinen! Och att du blir att må bra av den oxå såklart!
    Har gjort klart min första dödskallesjal efter ditt braiga mönster, tack! för att du delar! Här kan du kika in om du vill och se hur min blev http://fruppp.blogspot.se/2013/05/babyrosa-skallar.html
    Ha det gott!

    SvaraRadera

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också