tisdag 28 maj 2013

Hallo Kitty flipflop


Nu har jag äntligen blivit färdig med flipflop sandalerna som jag uppgraderat till ett par Hello Kitty flipflop. Barnens kusin Evelina 9 år ville så gärna ha dessa så jag fick snabba på och så här blev de.

Jag har helt enkelt virat rosa/vitt garn runt sandalens överdel, sedan virkat Hello Kitty huvud och fyllt med vadd. Kragen gjorde jag bara som en virkad blomma. Sedan sydde och virade jag fast allt längst fram på sandalen till det satt stabilt. KLART!!!





 Inspirationen fick jag när vi var i Thailand för några månader sedan och såg en uppsjö av dessa sandaler med massa olika figurer och mönster på.

Ha en riktigt trevlig tisdag. 

Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

1 kommentar:

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också