söndag 2 juni 2013

Sommar projekt i solstolen...

Satt och kollade runt lite på Ratrikå, där säljer de kvalitets garn till det lägsta priset jag har sett på nätet. Har beställt en del därifrån och jag är jättenöjd.

 Men så såg jag att de hade en flik med "länkar" och där fanns min blogg med "camillas livsstil" jag blev jätteglad för detta gör ju att fler kikar in på min blogg om så bara för en liten titt så är det ju alltid roligt att andra läser det man gör så klart. Så man tackar och tar emot för lite gratis marknadsföring. 


Här har jag lite olika virkprojekt den virkade ananassjalen uppe till vänster har jag slutat med för jag tyckte att jag aldrig kom in i mönstret och kunde virka den utan att följa beskrivning men mönstret hittar ni Här
Har även börjat med en ny spindelsjal och den går ju hem i olika garn så jag skall virka en rosa samma som ananassjalen. Mönstret till spindelsjalen hittar ni Här
Det rosa garnet är köpt på Ratrikå och heter Gammelbyn och virknål 2.5.

Sedan så har jag ett tredje sjal projekt och det är den gröna döskallesjalen som är virkat i ett Jasmine garn och virknål 2.5. Mönstret hittar ni Här, till detta mönstret har jag gjort en döskallesjalturtorial så ni steg för steg ser hur ni går till väga, och det är jätteenkelt.
så lycka till med era sommar projekt i solstolen, och glöm inte solglasögonen..

Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

2 kommentarer:

  1. Härligt med sjalar!
    Håller på med nummer tre efter ditt döskallemönster, har gjort två till mig själv och jobbar nu på en till min mamma =)
    Toppen att du tog uåå ratrikå, har letat efter någonstans att köpa billigt garn!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du gillade mönstret, och Ratrikå är väldigt billiga och har snabb leverans så de är att rekommendera.
      Hälsningar Camilla

      Radera

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också