lördag 27 juli 2013

Ny tapetserad hall med lite nya ting..


Nu känner jag mig väldigt nöjd över de senaste dagarnas arbete här hemma.
Igår kom vi vi då i gång med tapetseringen av hallen och det tog över 11 timmar innan vi var färdiga, inkl lunch och lite fika.
Det var en väldigt jobbig tapet att jobba med för vi blev helt röriga av mönster passningen. När vi hade jobbat med att gå åt höger sida och sedan skulle åt vänster så blev vi helt blinda av alla mönster men till slut så blev det klart. GÖTT!!!

Idag blev det då till att få upp alla tavlor, hyllor, lampor och andra möbler och det tog sin lilla tid det med. Var och köpte mig en ny tavla att ha över den vita bänken. Hade sett en med en stor vacker ros på Hedemyrs men tyvärr var den slut så det fick bli den med hästen istället, men jag är faktiskt nöjd med det valet. 
Köpte mig även en knippe gamla nycklar som jag tyckte var så dekorativa så de fick komma hem till mig.
Här kommer ett gäng bilder över den ny tapetserade hallen..



Dessa fina nycklar kunde jag bara inte motstå så de fick flytta hem till mig



Så fort Benny börjar jobba igen efter semestern skall han göra ett elementskydd för det ser 
  eländigt ut



Nyckelhängaren är från Åhlens

I morgon skall vi till Uddevalla och köpa nya innerdörrar och det har vi längtat efter länge. Nu när hallen är så fin så får nya dörrar in också.

Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också