torsdag 8 augusti 2013

Har nått att göra hela tiden...även att jag är arbetslös..

Nu är det slut på mitt extra jobb på Granngården. 
Men jag sörjer inte för det, har jag överlevt i 43 år så skall jag nog klara mig ett tag till. 
Plötsligt så dyker något upp och allt löser sig och jag har ett på gång som jag får besked om i slutet av augusti så jag får hoppas på det. 

Sedan så har det varit fullt upp! I måndags var jag och röntgade mina fötter för jag har en sådan värk i dom och skall till ortopeden fram igenom. Hälsat på min mormor och även gjort ett besök hos en god vän i Strömstad.
Sedan så har jag fått mig nya glasögon, och progressiva så klart. Men det var helt underbart att få dessa och inte haft några problem alls med de olika styrkorna utan det är en ren lycka att kunna ena stunden sitta och virka och sedan kika upp och titta på tv:en utan att allt blir en gröt så det är underbart.


Linnea och Adde har som sagt skaffat sig två kattungar Sally som ligger nederst på bilden  och Musse som ligger vid fönstret. 
Men det har inte varit helt problemfritt! De hämtade katterna i söndags och Musse är några veckor äldre än Sally och det märktes direkt. Men gud så liten Sally va! och när de kom hem så vägde de henne och hon vägde 700g och två dagar senare 600g...inte bra kände jag. Sally kan inte ha varit mera än 7-8 veckor gammal och det är alldeles för tidigt anser jag. Men men nu är hon här och hon får lite extra stöd i livet just nu.

Så igår onsdag åkte jag och Emma in till Linnea för att hjälpa lite. 
Det blev en avmaskning och sedan så skickade jag ner Linnea att köpa mjölkersättning och en liten spruta. Och detta har funkat super bra. 

Linnea matade henne varannan timme med detta och i går kväll piggnade Sally till och började lukta på den vanliga maten och äta lite. Innan har hon ätit och spytt upp allt igen och på en sån liten stackare så torkar dom ju fort ut.

 Så idag skall jag ringa och höra hur natten varit och om hon mår bättre... Det är inte lätt med de små liven men väldigt söta. 
Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också