onsdag 7 augusti 2013

Virkad grå blommig mössa

Hade ett tjockt garn hemma som jag inte riktigt visste vad jag skulle göra med, så det fick bli en tjock mössa. Kanske lite för tjock för mig men nu är det gjord. Virkade med virknål 6 och virkade den på fri hand men gjorde ökningar som vanliga mössor men inte lika många varv.

En ljus rand och så en solfjäder kant längst ner fick det bli så den inte riktigt såg ut som en potta på huvudet.
Sedan så sydde jag lite blommor och virkade även en större ros så den blev lite som en grå marsipan tårta.




Nu blir det att virka en mössa till Benny så han också får vara lite varm om huvudet i vinter
Kram på er alla, och jag hoppas ni har överseende för att inläggen inte är så täta nu för tiden.
Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också