måndag 9 september 2013

Aldrig mera virka en kofta....

Nu är jag ARG, Trött och förbeeeenad på den virkade Odd Molly look a like koftan!
Här har man slitit hela veckan och kom till monteringen idag och den blev rent ut sagt bedrövlig.
Alldeles för tjock och så var armarna alldeles för smala, eller rättare sagt mina över armar för tjocka...vilande muskler. 




Inte har jag mera garn och jag vägrar att göra om dom, så det blev HEJDÅ med alltihopa.
Emma ville ha den för att göra kuddar av den men under tiden ligger den långt ner i en korg i en garderob som jag sällan öppnar så jag inte blir påmind om den för ofta.

Nej! nu blir det att virka mindre plagg och tomtar, det vet jag att jag klarar och blir bra. Även mitt andra projekt att virka en bolero lägger jag på is, för nu har jag blivit "bränd" och vill inte göra något som jag inte vet hur det blir. 

Så jag åkte upp till Hedemyrs och tröst handlade en ljuslykta med ett citat som jag skall följa hela kvällen. 
Men garnaffären i Tanum ville att jag skulle virka några ugglemössor som de kunde hänga i skylten och sälja för mig så det får väl max bli sånt projekt fram igenom. 

Nu är alla virknålar, garn och alla pryttlar borta från vardagsrummet och jag skall bara njuta av att se på tv i kväll. 

I morgon är det mammografi kl 08.00 och sedan läkaren för min fot som värker kl 10.00. På förmiddagen kommer sedan min dotter Linnea och hennes katt och hälsar på och sover över till onsdag. Vi hade i morgon tänkt att storbaka tillsammans och även Emma kommer och är med oss. Så det skall bli kul med lite sällskap av mina tjejer och få göra något annat en stund och även sitta och fika och tjöta om allt möjligt. 

Det är lite ensamt att sitta här hela dagarna och inte ha någon att prata med, nu när mannen är i Norge och jobbar och ungarna har flyttat hemifrån så jag får ta vara på dessa underbara stunderna med dom.



Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också