söndag 22 september 2013

Virkad " Dumma mig!" mössa



Hade en liten utlottning av mössor här i veckan på Facebook och då fick jag förfrågan om jag kunde virka en "Dumma mej" mössa. 
Hmmm! tänkte jag, har aldrig hört talas om denna figuren utan fick googla mig fram. Så då visade det sig vara små gul/blåa gubbar med stora glasögon. Mönstret hittar ni Här

Ena roliga figurer med massa olika uttryck men det fick bli en egen version av den och jag hoppas mitt kusin barn Elin blir nöjd när hon får denna i postlådan. Tyvärr har jag ingen liten unge på 5 år att testa på så jag hoppas mössan skall passa. 

Virkade mössan i Freja garn och virknål 3.5. Jag virkade med stolpar och använde mestadels mönstret från ugglemössorna. 

Fann även att Sveas hade gjort nått liknande men med ett öga och lite annat mönster men som ni även kan inspirerade att göra. 

Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

1 kommentar:

  1. Den här mössan gillades av min lilltjej :) Tack för att delar med dig av mönstret!

    SvaraRadera

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också