tisdag 8 oktober 2013

Nya köksmöbler


Nu har det varit full fart i flera dagar. 
Igår var jag och beställde ny matgrupp på Gregarts i Uddevalla. 
Det blev dessa stolarna men med ljusgrått tyg som nyss har kommit ut och som det tyvärr inte finns någon bild på men det är likadana stolar som nedan. 

Det blev några vändor till Ikea, Chilli, jysk och Gregarts Mio butik innan jag slog till. Emma och Linnea fick vara med och vara smakråd och provsitta så klart.

Dessa stolarna heter Jack och har en fantastisk sittkomfort som jag inte hittade någon annanstans. 
Är kräsen vad gäller möbler för det skall vara skönt att sitta och så man inte hänger över bordet, eller att man sitter för lågt/högt.
Sedan skall ju textilen vara bra! alla dessa med PU någon slags plast som är på mycket inne nu men som jag ratar direkt. Tänk om en katt skulle sätta klorna i detta så blir det en reva direkt eller om man får gäster som kanske har en knapp, dragkedja eller något annat som river och det blir märke direkt. 
Nej! för mig skall det vara tyg, och så skall det vara bra kvalitet på själva sittdynan så det inte blir nersuttet direkt. Underredet tog jag i borstat stål för det matchar med mosaik av borstat stål som jag har på några ställen i köket. 

Bordet som är på bilden ville jag inte ha utan jag har köpt ett snarlikt på IKEA. Bordet på bilden har benstolpar ända upp till skivan och där är det fräst så det blir springor som lätt blir smutsigt av smulor och annat så det uteslöt jag direkt. Det på IKEA är likadant men med helt slät skiva. 

Bordet hämtar jag i morgon och då skall jag även köpa mig en ny köksmatta och stolarna kommer på fredag. Så nu i helgen så får vi alla plats i köket utan att behöva dra fram utdragsskivor, pallar och extra stolar utan nu får vi plats 6 st runt bordet alltid och det ser snyggt ut alltid.



Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också