tisdag 19 november 2013

Mysig ullig pläd och lite annat piff

Inför advent har jag idag gjort en städ och röjningsinsats i lilla gästrummet.
Vill så gärna få upp advent sakerna men jag får nog hålla mig till tåls i några dagar till.

Men jag fick alla fall bytt gardiner, tvättat överkast, sytt kuddfodral och röjt och pyntat om lite så rummet går i vitt, grått och lite svart. 
Några runda mörkbruna lådor fick en spetskant runt locket för att se lite finare ut. 

Spetsen tog slut på trärullen så den får ligga kvar, den är så fin som den är.

Linnea brukar sova här i lilla rummet när hon är på besök och jag vill att det skall kännas lite hemtrevligt och mysigt. 
Så när jag var färdig kände jag att det fattas nått!!!..en ny pläd så klart.

Så det blev en tur till Hedemyrs och köpte en ullig pläd från Nobel House och den var riktigt tjock och mysig och mjukade upp det lite stela rummet mycket och så klart go att mysa i.

Fick ljusa upp bilden lite för det var lite väl mörkt när jag fotade så det ser lite kallt ut på bilden. 

Det är lite svårt nu när barnen har flyttat ut att få deras gamla rum att kännas levande så det krävs lite mera textilier och så skall jag köpa en ny tavla. 

Så lite slingor att ha på hyllan över sängen skall jag införskaffa en sådan som går på batteri och inte behöver dra massa kablar överallt. 

Sedan har jag ytterligare ett rum till att göra i ordning som är större men har lite mera färg, men här behöver jag tavlor och även här ljusslingor och mera textiler och kuddar. 

Men som sagt jag får ta ett rum i taget och känna in vad för material och färger jag vill ha. Så projekt har jag men nu i jultider så skall pengarna räcka till mycket så det får bli lite då och då.

Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också