fredag 27 december 2013

Virkad mössa med stjärna


Det blev att återigen virka en baggy mössa men nu till en liten kille i julklapp. Det fick även bli en variant av en stjärna på för att piffa upp den lite. Garnet är Freja och använt virknål nr 4. 
Nu skall jag virka mig en mössa och jag vill också ha en stjärna. 



Mönstret på mössan hittar ni Här men jag har justerat längden och då med färre maskor annars är det som vanligt.
Och mönstret till stjärnan hittade jag Här jag gjorde den något mindre och så virkade jag med smygmaskor runt hela stjärnan för att få en finare kant.

Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också