onsdag 4 december 2013

Virkar och bakar inför julen

Det har blivit mycket tid det senaste till att sitta och virka. Mina fötter värker och nu har en knät ballat ur. Efter mycket om och men har jag nu fått besked att någon operation hinner de inte innan jul så det blir förhoppningsvis i januari. 
Tyvärr sätter sig detta på psyket och man känner ingen direkt glädje längre, och man blir orolig över om man kan resa till Thailand i februari och om jag ens kan ta jobbet som börjar i slutet av mars.
Men under tiden så sitter jag här hemma och virkar och bakar i mellan åt. Igår hittade jag inte min virknål 3.5 och jag letade över allt...nää! jaja jag får väl åka till garnaffären Broderiet i Tanum och köpa en ny.
Väl där så köpte jag även två nystan garn som var på rea och blev pratandes med ägaren en stund om våra krämpor m.m.
Då slänger hon upp en påse med massa garn till mig och jag får det gratis. Alltså det är 3:e ggr dom gör så och bara skänker mig massa garn. Jag är så HIMLA GLAD ÖVER ATT HA SÅ FINA VÄNNER som bryr sig om mig och vet vad som gör mig så glad.



Nu har jag virkat färdigt en baggymössa och på börjat med grytlappar till jul. 
Det blir roligare om man varierar virkningen och så har jag aldrig mera än ett projekt åt gången. För har jag flera så blir jag ena stressad över att det ligger där och "tittar" på mig i korgen varje gång jag skall ta upp nått. 

Så idag blir det att virka grytlappar enligt detta Mönstret efter inspiration från Svarta huset som gjort dessa fina grytlappar


Nu får jag fortsätta baka och virka
Ha en trevlig dag på er

Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också