onsdag 1 januari 2014

2014 skall bli ett bra år...

VÄLKOMMEN 2014


Nytt år, nya utmaningar!! Detta nya året som är ett blankt blad för oss alla hoppas jag skall bli ett riktigt BRA år.
2013 var inte mitt bästa kan jag säga. Det har varit många motgångar hela året och från och med nu skall det bara bli bättre hoppas jag. Trots mina onda fötter som jag skall operera den 22 jan trotsade jag smärtan och tog på mig gympa skorna och tog en liten promenad denna första dagen på året.


Det var skönt och röra på mig trots smärta och att promenaden inte blev så himlans lång, men jag kom i alla fall ut lite. Så jag skall försöka att trotsa motgångarna varje dag och göra något jag inte gjort det senaste året som tex att ta en promenad.

Pga jag inte har kunnat gått något, så har jag gått upp 12 kg det senaste 2 åren och det känns för jävligt om jag skall vara ärlig. Så bara de små promenaderna är ju ändå en promenad mera än att jag hade suttit i soffan.

Att äta rätt har jag gjort hela tiden, och godis har aldrig varit gott utan det är att jag inte rör på mig längre. Det blev väl så efter operationen av tumören i nacken och jag fick sluta på Systembolaget och inte längre springer som jag gjorde där, utan efter detta varit arbetslös/sjukskriven i snart 2 år och inte haft något att göra och motivationen har varit 0.

Jag är ingen gym människa utan jag tror på mera på mera vardaglig motion och det skall jag bli bättre på och så skall jag bara ha tränings skor överallt jag går för det är bättre för mina fötter och då utnyttjar jag kroppen bättre och går fortare än med stövlar och boots. Så dessa små förändringar skall förhoppningsvis göra stora förändringar på mig. 

Så med detta vill jag ge ett nytt startskott för ett bättre och hälsosammare 2014 och hoppas att jag får flera medgångar än motgångar.

Kram och Gott Nytt År på Er.
Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också