söndag 19 januari 2014

Vårfin i ny virkad sjal

Nu är min snäckskalsmönstrade sjal färdig!
Haft denna sjal som ett extra projekt på sidan av annan virkning de senaste veckorna men nu är den klar. Den blev väldigt fin och mycket skön. Fina färger i rosa, lila och grått som passar till det mesta, och som jag kan bära nu och till våren. 

Mönstret är super enkelt och det gör det roligare att virka, när man slipper att titta på mönstret hela tiden.
Mönstret på sjalen hittar ni Här
Garnet jag använt är Järbo Stella och behövde bara använda 1 nystan och virknål 3.5.


 
Nu skall jag fortsätta med mitt andra projekt som är en virkad långkofta...hoppas bara att den blir bra för den tidigare koftan jag gjorde fick jag slänga så eländig den blev.

Ha en skön Söndag på er

Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också