måndag 26 maj 2014

Teddy Bear Blanket nr 2 är färdig

Nu har jag gjort färdigt den andra Teddy Bear filten till ett litet barn som kommer i juni.
Man blir väldigt glad när man ser dessa små nallar och underbara blommor där i mellan.

Virkade med garnet Tilda och virknål 3, denna filten värmer väldigt gott det kände jag när den låg i knät och det är ju härligt. Så det behövs inga större täcken för att ge den lille, härlig gosig värme. 

Spetskanten kom jag på själv för jag ville ha en luftig spets och inte avancerad att virka så det blev
Varv 1*1st, 3 lm, 1st*  i första maskan, hoppa över 2 m och repetera varvet runt. 
Varv 2 gjorde jag *1 st, 3 lm, 1 st* i varje lm båge varvet runt...svårare än så var det inte. 

Länken på mönstret till nallar och blommorna hittar ni på höger sida av bloggen 



 Nu när man lämnat bort filtarna så är det en liten saknad, nästan som en vän som rest bort.
Så jag får väl försöka hitta mig "en ny vän" att ha i lilla garn korgen som längtar efter en. 
Får väl se vad det bliver. 
Skall i alla fall ut i solen en stund och fundera på nästa projekt.

Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också