torsdag 19 juni 2014

Virkade prinsesstårts bokmärke




 Regnet öser ner ute och det känns skönt att sitta i soffan och bara slappa och virka i mellan åt. Har egentligen ett stort projekt som skall göras och det är en nalle pläd som jag fått en beställning på. 
Men det har blivit så mycket nallar det senaste att jag igår och idag har gjort något helt annat.

 Jag fick för mig att virka prinsesstårtsbokmärke, och de blev så himla söta och snabbt gick det att göra dem. Perfekt att ge bort i present eller ha själv så klart. 
Hittade mönstret Här och fler skall det bli. Men nu skall jag se om jag kan virka en snigel till ett bokmärke, perfekt till trädgårdsboken. 


Virkade med Tilda garnet och virknål 3. På den vita tårtan sydde jag på lite svagt rosa pärlor för att "piffa" upp det vita. 






Grått och trist väder är det ute och jag börjar känna mig lite trött, skall nog ta en powernap så jag får laddat batterierna inför midsommarhelgen.

Ha nu en riktigt trevlig midsommar alla mina fina och goa läsare
Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



1 kommentar:

  1. Vilka sötingar till bakelser, även kalorifria, toppen bra.
    Trevlig helg/ Eva

    SvaraRadera

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också