onsdag 18 juni 2014

Virkade mössor till en liten tjej..


Nu är det snart midsommar och jag och min man skall åka till några vänner som har ett sommarställe runt Karlskoga trakten. Det skall bli himla skönt att komma bort från väggarna och få träffa andra människor och ha kul.

 Så vi åker på midsommar morgon och kommer hem på söndag. Sedan på måndag skall jag provjobba i en Lekia butik i Strömstad och det skall bli spännande så klart. Så jag hoppas jag får jobb om så bara lite timmar så jag får in lite pengar i hushållet och även till en resa till Thailand så klart. 

Så klart så har jag virkat lite presenter att ta med mig och då har jag igår virkat dessa två mössor som hennes barnbarn på 2 år skall få. Jag får hoppas att hon kommer att gilla dem .  Har även virkat en prästkrage tavla och en nalle kudde att ge bort och jag vet att det blir uppskattat och det är roligt och givande. 

Har fått en beställning på en nallefilt till men jag kände för att virka något annat i mellan så det fick bli dessa två mössor. 
Mönstret hittar ni Här. Jag har virkat med Tilda garnet och med virknål 3.5. Det räckte med 1 nystan till en mössa. 


Jag dekorerade med ett spetsband och med lite färgglada knappar i mitten av blomman, det liksom piggar upp det lite :) 


Jag önskar jag hade kunnat ha på mig sådana mössor men då skulle jag se ut som en melon. Så dessa söta mössor får hellre pynta en söt liten tös.


Ha nu en underbar midsommar allihopa

Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla





1 kommentar:

  1. Härliga mössor och de annorlunda rutorna i tidigare inlägg. Spännande! Ha en bra midsommar!

    SvaraRadera

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också