fredag 26 december 2014

Julens gåvor

Julen är nu snart över och nu väntar nyår och sedan vardagen igen.
För mig är julen den mysiga tiden fram till julafton, efter det så känns det som att nu har vi inget mera att fira, och jag brukat slänga ut julen väldigt tidigt.

I år har vi firat julen i lugn och ro med mina barn och respektive. Nästa år så blir det lite annorlunda för för då skall min ena dotter fira med sin sambos familj och då kommer de till oss till juldagen i stället. Det är ju så när barnen blir stora och skall fira med sina familjer att man får dela sig, Men för mig känns det helt ok,

Vi fick så mycket fina julklappar i år att det var helt galet. Fick denna fina lyktan i koppar färg som jag kan elda med värme ljus eller bioetanol och det brinner fantastiskt bra och värmer väldigt mycket så det var en uppskattad julklapp.


Sedan så fick jag en julklapp, eller rättare sagt VI köpte den till oss en trådlös högtalare. Jag tycker inte alltid att ljudet är det bästa på surfplattan eller telefonen och stereo gillar jag inte för de är fula och ljudet utgår bara från ett rum.  
Utan vill ha en högtalare där jag är för stunden , Och wow vilket ljud det var i denna och så väldigt behändig att ta runt överallt. Rekommenderar det verkligen. 


Min underbara svärson Thorolf hade själv valt ut dessa fina lyktorna till mig, och där träffade han mitt i prick min smak. Väldigt fin ljuseffekt blev det också av dem eller hur? 
 

 Och så klart fick vi en kartong med rödvinsglas för finsmakaren och det är vi ju så detta var ju en liten lyx klapp vi fick. Väldigt fin utformning av glasen, det skall bli kul att testa dem och se hur vin upplevelsen blir

 Sist men inte minst !!! så fick jag äntligen en hälslip så jag slipper slita livet ur mig för att få släta och fina hälar. Har såna problem med mina hälar att jag nästan måste slipa varje dag så denna maskinen var välkommen 

Vill tacka min underbara familj för dessa julklappar och jag är så tacksam för att fått haft er här på julen. Nästa år blir allt lite annolunda nu när min dotter Emma och Thorolf har köpt hus och då kanske det blir jul firande där vem vet ? 

Önskar er en fortsatt trevlig jul och Gott Nytt År och ta hand om er 

Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också