fredag 2 januari 2015

God fortsättning på det nya året

Då har startskottet gått och vi är nu inne på 2015.



Min största förhoppning är att detta året inte kan bli sämre än 2014. Så många dödsfall som vi haft i familjen är inte normalt, och många vänner likaså. Totalt har 7 st gått bort i år och det har satt sina spår i mig. 
Själen hinner inte läka eller komma ifatt innan nästa tragedi har kommit. Det har gått så långt att jag har slutat att gråta, jag är helt förstoppad av sorg och bedrövelse att jag inte längre får ur mig några känslor. Allt jobb med att ordna begravningar, tömma boende och göra bouppteckningar har tagit den mesta tiden för mig. Och när jag känner att nu är det färdigt, ja då smäller det till igen.
Nu har jag en del jobb kvar med bouppteckningen för min morbror och det känns väldigt stressande att inte kunna få hjälp med detta. 

Jag och min man har beslutat oss för att jag skall bli " lyxhustru" och ta hand om hemmet och göra sådant jag mår bra av. Kroppen strejkar så jag måste ta dagen i min takt, och i februari åker vi till Thailand och få lite sol, värme och underbar skön semester och ingen värk i kroppen.

Så nu har jag tagit ner julen här hemma och skall fortsätta med mina beställningar. Det är Tilda dockorna jag virkar och de tar tid att göra så det blir liksom inga små inlägg här på bloggen utan får försöka att göra färdigt dom.
Jag har en liten ide med en annan Tilda docka men det är en hemlighet...men tuff kommer den att bli.


Jag önskar er alla en god fortsättning på det nya året, och hoppas kunna dela med mig av mina alster till er. 

Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också