torsdag 15 januari 2015

Crochet easter bunny - Virkad påskhare till påskriset

Snön yr ute som bara den, men jag har ändå fått lite vårkänslor.
Var och shoppade mig en ny dörrkrans som jag skall dekorera i vårens tecken, men det får nog vänta med att hänga ut i feb/mars för just nu är det riktigt vintrigt ute.

Men jag fick då i alla fall lust att virka små påskkaniner att ha i påskriset. Dessa är små och lätta och väldigt söta. Perfekt att göra av små garn snuttar. 

Virkade med Tilda garnet och virknål 2,5 mönstret är på svenska och det hittar ni Här







Även att man inte tänker på det så har jag börjat att virka i färgglada färger och projekt som hör våren till. 
Det är så konstigt för när advent kommer så älskar jag hela december, men så fort det har blivit juldagen så börjar jag nästan direkt med att slänga ut julen för det känns som alla förväntningar och julstämningen liksom har tagit slut.
Och som vanligt så börjar jag alltid med ett vår projekt direkt i januari. Så dessa påskharar att ha i påskriset är startskottet för en underbar och färgrik vår och sommar 

Ha en underbar dag 

Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också