tisdag 3 februari 2015

Missoni look a like pillow - Kudde med öljett och tassels

Nu har jag legat med lunginflammation, bihåleinflammation och halsfluss i snart 3 veckor och 2 penicillin kurer på det. Så nu kände jag för att piffa upp här hemma med lite fina kuddar. 

Så jag och min dotter Linnea åkte till Hörnan i Strömstad, och köpte lite olika tyger till både kuddar och gardiner. Igår satte jag igång och sydde kuddar och jag blev så himla nöjd över resultatet. Det ena tyget är ett Missoni look a like, fast ännu finare . Så nu blir det att sy några till för jag köpte rätt mycket tyg. 


Den gula kudden är från IKEA och zick zack " Missoni look a like" tyget är köpt på Hörnan i Strömstad. 
Jag hittade öljetter med stans som jag köpte för 12 år sedan och passade perfekt att göra ett hål i ena hörnet och så hängde jag dit en tofs " tassels" som jag köpte på Hedemyrs.


Trodde aldrig att jag skulle få in mera färger i mitt hem, för jag älskar ju vitt. Men dessa kuddar ser lyxiga och stiliga i soffan och ger ett ljust intryck i hela soffan som är så mörk. 


MEN!! det krävs flera kuddar och även flera kuddar till de andra rummen så det blir att åka och shoppa mera tyg någon dag. Känner att jag hittat stilen och vill att den skall vara genomgående i hela lägenheten. 

Så ha en underbar dag

Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



1 kommentar:

  1. Verkligen fina kuddar! Och så får du krya på dig så du orkar virka, när jag inte har nåt i händerna så blir jag tokig. 😄hälsningar från en läsare, Lollo!

    SvaraRadera

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också