onsdag 15 april 2015

Virkad ugglevimpel


Fick ett litet uppdrag att virka en ugglevimpel till min vän som hade sett något på nätet. Jag varken ville köpa det mönstret eller förstod hur de hade gjort,  så jag hittade på en egen variant där jag syr på ögonen i efterhand än att virka in dem, för det så så krångligt ut. 


Med lite fantasi och 2 provomgångar så fick jag till det och blev nöjd över resultatet. 
Detta är ju perfekt att göra om man har restgarn för som sagt det går inte mycket åt, för man byter färg 3 ggr. 
Har lagt in ett mönster på denna ugglevimpel Här



 Tänk om man själv hade så fina saker när man var liten...utvecklingen har kommit långt när det gäller virkning och det är jag så himla tacksam över, och att det har blivit en trend även hos de yngre och det är ju himla kul att det får leva vidare. 



Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



2 kommentarer:

  1. Vilken fin liten vimpel du har gjort! Synd på din dröm om affären. Men ge inte tappt! Var sak har sin tid och din dröm kommer kanske att bli sann så småningom :). Önskar dig en fin kväll!

    ~ Maria ~

    SvaraRadera
  2. Vilken superläcker ugglevimpel !! Jag håller också på med ugglor men till ett annat ändamål. Kommer i min blogg framöver.
    Ha en dag. Kram Eva

    SvaraRadera

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också