tisdag 7 juli 2015

Lite nytt till vardagsrummet


Efter sol, kommer regn!!
Ja! nog stämmer det! det liksom är mera regn och blåst än soliga dagar. Så man kan med gott samvete sitta hemma och virka i lugn och ro, för jag springer inte benen av mig för att greja i trädgården när det är så tråkigt väder. 
Så jag har varit och handlat lite inredning till vardagsrummet för det behövdes piggas upp i fönstren.
Det blev att åka till Blomsterlandet och Happy Price och köpa mig nya murgrönor, ljuslykta och blockljusstakar. Så nu är det vitt och fräscht i fönstren igen. 


I stället för 4 murgrönor så köpte jag 2 stora i stället och så fick det bli lite ljuslyktor och ljusstakar på ändarna istället. Det blev väldigt fräscht och fint måste jag säga. 
Lyktan här nere köpte jag på Happy Price och den var väldigt platt för att vara lykta och på så vis fick den plats på fönsterbrädan och med ett stort blockljus i..mysigt




Murgrönorna var väldigt stora och det var riktigt fina exemplar jag fick tag på hos Blomsterhuset i Strömstad. Hängde också några prismor för att ge det lite "bling"



Ljushållarna är i betong och vitmålade så de står stadigt, och blockljusen är från LightHouse och är väldigt fina. Hade två kopparfärgade kronor som jag satte satinband på och tryckte in med en nål i ljusen så blev det lite dekorerat också...gillar och greja och piffa upp saker som ser lite tråkiga ut. 



Nu får jag dock hoppas att det snart slutar att blåsa ute, för jag vill sitta i min mysiga paviljong och ha mysiga kvällar. Nu har vi fått tagit av taket för att kastvindarna inte skall slita sönder det..tråkigt...får hoppas det blir fina sommardagar framigenom...man måste hoppas och tro på det. 

Ta hand om er 

Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också