måndag 12 oktober 2015

I höstens tecken

I fredags åkte jag och min dotter till garnmässan i Nyköping. 
Hade mysiga dagar tillsammans och så klart fick vi se mycket fint på mässan. 
Förrutom de nya färgerna här ovan så kommer även Tilda Bamboo ut med ytterligare nya färger i Februari 2016 och jag har redan beställt in dom. 
De meddelade att de jobbar hårt med att få ett brett utbud av olika färger för Tilda Bamboo som de har sett slagit igenom stort de senaste året. 

Svarta Fåret hade ett stort utbud av uppstickade och virkade plagg m.m på mässan så man blev salig när man gick vid deras monter. 
Det nya garnet Lisa 8/4 100 % kammad bomull var också ett garn som var väldigt mjuk och skönt som stickade plagg.
Ett lätt och luftigt garn som är mjukt mot ett barns känsliga hud till härliga linnen och tunna plagg. Men eftersom det är lite tunnare än Tilda garnet så har den ett stort användningsområde som till grytlappar, dukar, kuddar m.m och det har jag alla färger i min webshop www.camillaslivsstil.se


ÄNNU EN NYHET!!
Jag skall även bli återförsäljare till schachenmayrs Catania garnet. Kunde inte låta bli att beställa hem detta fina garn med den fantastiska lystern. 


Gick och grunnade på detta under mässan och efter lite överläggande med min dotter så slog jag till. Nu känner jag att jag har de garnen jag själv använder och vill kunna erbjuda er detta så klart. Har beställt hem ca 50 st färger så det lär väl inkomma inom kort hoppas jag 


 Nu kommer mörkret tidigare och tidigare för varje dag och jag har på levande ljus hela dagarna. 

Alla helgona är i antågande och jag måste säga att september och oktober har gått väldigt snabbt. Vet inte om det bara är jag men det känns som dagar och månader går fortare ju äldre man blir.....(ööö 45 år är jag :) ..
Tycker det borde sakta ner, nu när man har tid och njuta av alla underbara årstider i lugn och ro, utan barn som skriker och all stress med skola och kompisar. Så jag försöker ta vara på varje dag och tända ett ljus och ha en mysstund varje dag.

 Så ta hand om er så hörs vi snart igen

Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också