söndag 17 januari 2016

Vintage Tilda

Då var Vintage Tilda färdig!. 
Fick en beställning på en Tilda som skulle vara vit och få känslan av vintage, lite Jane Austin stil. Började att virka basen vit och sedan byggde jag upp med band, tyg och virkad hatt. Mönstret på Tilda hittar ni Här
Så i morgon skall hon skickas till sitt nya hem...men saknaden kommer att bli stor. 


Jag skall iallafall virka mig en egen Vintage Tilda för hon skulle passa väldigt bra i mitt hem som är helt i vitt. Tildorn är så dekorativa så jag har dom lite här och där och så klart lite efter vilken säsong det är också!
Håret köper jag på Panduro och de har flera färger att välja emellan och det är väldigt drygt. 


När jag gör mina Tildor så köper jag kläder på rea med mycket spets och volanger. Sedan så klipper jag till och syr lite så det blir kjolar. För att köpa så fin spets i tygaffärer så blir det väldigt dyrt och det är svårt att hitta.


Jag gillade det beiga och vita i hela Tilda och det var nog det som gjorde att det blev Vintage känsla över henne. Men det är svårt att hitta bra kombinationer tycker jag och det är många tester med garn och tyg innan jag bestämmer mig. 



 

 
Nu blir det till att virka en Ice Skating Tilda och några plädar :)..
Vill även säga att inom det närmaste kommer jag att lägga ut Tilda mönstret på min blogg efter att jag haft kontakt med skaparen och fått godkännande att översätta det till Svenska. 

Ta hand om er så hörs vi snart :)

Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



2 kommentarer:

  1. Hejsan! Så underbart söt å fin Tilda är? Vad kostar fröken Tilda om jag skulle få för mig att beställa en sån vacker fröken fräken? Verkligen en mysig blogg å sida! ❤️😘❤️😘

    SvaraRadera
  2. Åh så vacker, och vilken talang du har! Är det ok att man använder din beskrivning och gör en till sig själv? Hade passat jätte fint i mitt hus ute på landet. Kika gärna in på min nystartade blogg http://virkmyday.blogspot.com den är under uppbyggnad och kommer snart att fyllas på med diverse projekt jag håller på med. Ha det fint! Mvh Sandra

    SvaraRadera

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också