onsdag 10 augusti 2016

Pokemon Go - är överallt..

Nog kan man säga att Pokemon har återuppstått från de döda. Helt ute var dessa små monster, spel, leksaker, kort m.m låg i leksaksaffärerna och reades ut men inte ens det gjorde att någon köpte dem. 
Men så över en natt var det mer populära än någonsin. Ja! nog vet skaparna hur man skall göra dom högaktuella igen och tjänar enorma pengar. 



Tänk om man kunde tjäna såna pengar på att virka lite Pokemon mössor :). 

Men! jag drogs med i detta genom att virka och skapa mössor med dessa olika dinosaurier/monster. Och oj vad populära de har blivit..Mycket roligare att virka dom än att springa runt jaga dom och så kan man sitta och mysa i soffan med en kopp te och virka. 


Jag gjorde Pokemon Pikacho här om dagen och idag blev jag färdig med Poke Ball. 
Mönster till den gula mössan Pikacho hittar ni Här

Sedan så började jag även att virka på  Pokemon Poké Ball som också blev riktigt bra som vanlig mössa. Mönstret kommer jag att lägga ut i morgon torsdag, och kommer att ligga under samma länk som Pikacho 


 Sjalen var det min dotter som kom på, hon tyckte det skulle hänga något tunt runt halsen med dessa bollarna på. Så jag satte mig och googlade och hittade ett mönster, men jag tog bara 4 varv på den så den bara blir dekorativ och det var snabbt gjort. Mönster till den kommer också i morgon . 




Allt är virkat med Tilda garnet från Svarta Fåret och använt virknål nr 3 och lite vadd. Men allt står i mönstret

 Resten av kvällen kommer jag att sitta och leta inspiration till nästa Pokemon mössa, hoppas jag hittar nått som är enkelt och rolig att göra. 
Så vi hörs av i morron vänner, ha de gött
kramkram
Camilla 

Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också