fredag 16 februari 2018

Renovering pågår - virkning då och då :)

Försöker få till tid att virka men det har blivit små stunder då och då det senaste. Inte nog med att jag har en massa att göra i webbshoppen så har jag haft fullt upp med att renovera kök och gästrum.
Vi skall bli mormor och morfar i augusti så vi har passat på och gjort i ordning ett gästrum som passar både stora och små 


Bilderna är mörka men det är svårt vid denna årstiden att få till ljusa fina bilder, men ni ser ändå hoppas jag :)
Valde att ha kvar sängen och så har vi köpt ny hylla och fåtölj på Ikea. Kan säga att fåtöljen är snyggare än på bilden och väldigt skön att sitta i och har även en fotpall om man vill ha det.



Länge har jag gått och sett på dessa fina kaninerna på Blomstergården i Tanum så till slut slog jag till :)  gillar verkligen stilen och färgerna som bryter av det ljusturkosa. 
Vi Tapetserade om med 2 olika tapeter 2 sidor med linnetapeter och 2 sidor med sned ställda rutor i ljusgrått. Lade även in ett nytt golv som vi skall ha i alla rummen i lägenheten. 


 Här nedan är det lite kvällsbilder på levande ljus, och ballonglampan vi köpte på Dollar store som är super fin och mysig.


Över sängen köpte jag en hylla från DollarStore som är som små hus i plåt och är grymt snygg och så hängde jag en lampsladd runt i svart textil och dekorationsbelysning...nice nice. Har trådlös strömbrytare till alla belysningar så man slipper springa upp och ner och släcka och tända ..smart smart :) 


Ett gammalt skåp nedan som jag köpte på återbruket i Tanum för många år sedan, som jag haft lite kraffs i, tapetserade jag inuti nu för att kunna ha de den öppen.


Jag valde att tapetsera med den rutiga tapeten som vi fick över och valde då att göra det längst bak i skåpet och på insidan av luckorna.  Nu kan jag äntligen låta fina saker hänga med öppen dörr och sedan när vi får barnbarn så får det bli deras skåp som vi kan förvara barnbarnens saker. 




Denna fina hylla av små hus på rad har jag köpt på DollarStore och jag e så nöjd över den. Dekorativ och så får den vara en slags hållare till min sladdlampa. 



Ballonglampan e bara så fin och även den köpt från DollarStore och gardinerna har jag sytt själv men tyget är är köpt på Hörnan i Strömstad och som fick bli en fransk rullupgardin och så nöjd över att färgskalorna passade så fint ihop trots att jag köpt dom på måfå :) 



Tavla från DollarStore och den virkade molnkudden har jag själv virkat med Zpagettigarnet. 


Återigen så har jag köpt lite fint på DollarStore och det är dessa söta elefant bokstöd som har matchade rutor på sig som rutorna på tapeten så dom fick flytta hem till mig :)


Så nu är det och virka lite och sedan skall vi byta golv i vårt sovrum nästa helg. 
Önskar er en fin helg på er allihopa :)


Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också