onsdag 10 oktober 2018

Virkade baby filtar - Crochet baby blanket

Har nu fått virkat klart 2 baby filtar i augustirutan som som ni hittar mönstret på  Här

Jag har virkat i Tilda från Svarta fåret och använt mig av en ljusare färg i mitten och 2 ytterligare färger som tonar utåt. Färgnummer som jag använt hittar ni längst ner i inlägget. 


Det är kanske inte direkt en värmande filt för hösten och kyliga dagar utan det är mer färgen som fick mig att namnge den Augusti filen och att det var i augusti jag gjorde dom. Men dessa filtar skall användas ovanpå täcket i mitt barnbarns vagn och bara se fin och mysig ut. 


Så klart fick jag mig en liten promenad ut i den vackra naturen nu när alla färger är som starkast och vackrast och fotografera filtarna. Det var för grått inne så då fick naturen vara min fotostudio :) 






Mönstret hittar ni Här

Pläden är 50 x 70 cm stor och varje ruta är ca 10 x 10 cm, så det blev 5 rutor åt ena hållet och 7 åt det andra = 35 rutor och det är en bra storlek till barnvagnen. 

Jag virkade den gula pläden med virknål 3, och den gröna med 3,5 och det funkar fint vilket som, men så klart blir ju rutorna något större med 3,5.

Färgerna till den gula filten är följande: Tilda 05, 507, 530
Färgerna till den gröna filten är följande: Tilda 05, 87, 538


Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också