torsdag 7 februari 2019

Virkad mandala i pastelliga färger

Då har startskottet för sommaren 2019:ns virkade Mandalor börjat. Under vintern har det samlats sig på med en hel del restgarn, så nu passar det perfekt att börja virka Mandalas. 
Först ut blev denna pastelliga till en vän som ville ha lite dova pastellfärger och så här blev den.


 Jag älskar detta mönster och har den till de flesta mandalas jag virkar. Det är nog de vita "svamparna" som jag gillar så och att det är så varierande mönster.
 Mönstret till denna hittar du Här 
och jag har gjort en förlängning på mönstret så den blev 46 cm stor och förklaring till den hittar ni Här

Har virkat med virknål nr 3 och använt Catona garnet från Scheepjes och färgnr: 402, 408, 105, 406. 

 


Har virkat babyplädar under vintern så det är kul med lite avbrott och få virka något annat som skall komma till användning. Man brukar vara så sen med att virka Mandalas men i år skall jag vara beredd med flera stycken i svart, grått och vit så dom matchar trädgårdsmöblerna och markiserna. 

Vill ni ha hjälp med att få ihop färger till era projekt så hör bara av er så hjälper jag er så klart 

Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också