tisdag 22 maj 2018

Cauliflower Mandala


Har virkat en mandala till min svärmor och så klart fick det bli lila för det är hennes favo färg. Man gör allt för att ha god fot till svärföräldrarna :)
Mönstret till mandalan hittar ni Här. Den är skapad av Karin Åshammar så kika in i hennes blogg hon har mycket fint . 
Men jag har förlängt mönstret så den blev större 46 cm och virkat med Catona och virknål nr 3
Här har ni förlängningen jag gjort till mina mandalas så de passar borden bättre och man får plats med en blomma på utan att den försvinner helt under krukan. 

Virka t o m varv 15
Varv 16: Virka som varv 9 MEN! virka 5 fm emellan än 4fm
Varv 17: Virka som varv 10
Varv 18: Virka som varv 11
Varv 19 Virka som varv 12
Varv 20: Virka som varv 13
Varv 21: Virka som varv 14
Varv 22: Uddkant - (*4 st, 3 lm, 1 sm i 1:a lm= picot, 3 st i lm-bågen), hö till nästa lm-båge virka 1 fm* upprep** varvet runt. Klar. 

Man kan aldrig få för många mandalas, alltså det hör liksom till att ha dom ute på borden och solbleks dom så är det bara att vända på dem :)

Jag är så stormförtjust i denna mandalan för det är nog de vita partierna som ser ut som "träd, svampar" som gör den så extra fin.



Önskar er alla en helt underbar virksommar 

Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också